KONKURS NA SPOT PROMUJĄCY MYŚL ŚW. JANA PAWŁA II
SZANOWNI PAŃSTWO,
INFORMUJEMY, ŻE KONKURS ZOSTAŁ ROZSTRZYGNIĘTY.
ŻADNA Z NADESŁANYCH PRAC NIE ZOSTAŁA PRZEZ JURY NAGRODZONA.
Regulamin konkursu na najlepszy Spot Reklamujący Myśl św. Jana Pawła II w ramach Dni Jana Pawła II
§ 1
Organizatorem konkursu na najlepszy spot promujący myśl św. Jana Pawła II w ramach Dni Jana Pawła II 2021 w Krakowie są organizatorzy Dni Jana Pawła II 2021, których reprezentuje Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie.
§ 2
1. Przedmiotem konkursu na najlepszy spot promujący myśl św. Jana Pawła II w ramach Dni Jana Pawła II 2021 w Krakowie jest utwór audiowizualny, w postaci filmu promującego nauczanie św. Jana Pawła II, trwający nie dłużej niż 3 minuty, zwany dalej Spotem Konkursowym.
2. Do obowiązków Uczestnika Konkursu należy:
‒ opracowanie scenariusza,
‒ organizacja produkcji,
‒ realizacja dźwięku,
‒ opracowanie szaty graficznej,
‒ nagranie tekstu lektorskiego,
‒ montaż i postprodukcja,
‒ uzyskanie licencji na korzystanie z utworów włączonych do Spotu Konkursowego oraz zezwoleń na rozpowszechnianie wizerunku osób w nim występujących.
§ 3
Uczestnicy konkursu są zobowiązani dostarczyć Spot Konkursowy Organizatorowi Konkursu do dnia 10 września 2021 roku w formie elektronicznej Utwór należy dostarczyć w drodze elektronicznej w formie WeTransfer tj. przesłać na adres email: robert.necek@upjp2.edu.pl lub dostarczyć fizycznie np. na płytkach DVD na adres: ks. Robert Nęcek, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II, ul. Franciszkańska 1, 31-004 Kraków.
§ 4
1. Uczestnik ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie praw autorskich oraz naruszenie praw osób trzecich. W przypadku naruszenia tych praw wszelkie konsekwencje i koszty obsługi prawnej prze-chodzą wyłącznie na Uczestnika Konkursu.
§ 5
1. Uczestnicy Konkursu zobowiązują się do uzyskania zezwolenia na rozpowszechnianie wizerunku, od każdej osoby przedstawionej w Spocie Konkursowym lub jej opiekuna prawnego.
2. W przypadku jakichkolwiek roszczeń kierowanych przeciwko Organizatorowi Konkursu w związku z brakiem zezwolenia na rozpowszechnianie wizerunku osoby na niej przedstawionej lub jej opiekuna prawnego, Uczestnik Konkursu zobowiązuje się do poniesienia wszelkich kosztów, związanych z ich zaspokojeniem, w szczególności kosztów postępowania sądowego i pozasądowego, kosztów profesjonalnego pełnomocnika procesowego, roszczeń majątkowych wynikających z obowiązku zapłaty zadośćuczynienia lub odszkodowania i innych.
§ 6
Konkurs jest jednoetapowy i otwarty dla studentów i zespołów studentów, składających się maksymalnie z 3 osób. Każdy uczestnik lub zespół może złożyć tylko jedną pracę konkursową.
§ 7
Warunkiem udziału w Konkursie jest złożenie – wraz ze spotem reklamującym myśl św. Jana Pawła II – formularza zgłoszeniowego wraz z podpisanym oświadczeniem o przeniesieniu na Organizatora autorskich praw majątkowych do nagrodzonej pracy konkursowej, według wzoru stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu.
§ 8
1. Organizator nie zwraca nośników, na których utrwalone zostały spoty przedstawione do Konkursu.
2. Organizator Konkursu nie ponosi kosztów związanych z uzyskaniem przez Uczestnika Konkursu licencji na korzystanie z utworów włączonych do filmu promującego nauczanie św. Jana Pawła II, a będącego przedmiotem konkursu.
3. Organizator Konkursu nie ponosi także innych kosztów związanych z realizacją utworu audiowizualnego będącego przedmiotem konkursu, ani nie pokrywa Uczestnikom Konkursu żadnych kosztów podróży.
§ 9
Spoty konkursowe niespełniające któregokolwiek z warunków określonych w regulaminie, lub złożone po terminie, podlegają wykluczeniu z udziału w Konkursie.
§ 10
Autorzy spotów reklamowych udzielają Organizatorowi Konkursu niewyłącznej licencji na bezpłatne korzystanie ze Spotu Konkursowego ich autorstwa w ramach Konkursu (na potrzeby jego przeprowadzenia i rozstrzygnięcia).
§ 11
1. Zespołem powołanym do dokonania oceny spełniania przez uczestników Konkursu wymagań określonych w regulaminie oraz do dokonania oceny spotu konkursowego, a także wyboru i przy-znania nagród jest jury konkursowe powołane przez Organizatora w składzie:
Przewodniczący:
ks. dr hab. Robert Nęcek (UPJP II).
Członkowie:
dr hab. Elżbieta Czarny-Drożdżejko (UPJP II),
mgr red. Magdalena Drohomirecka (UPJP II, TVP Info),
mgr Joanna Sobczyk-Pająk (Pracownia Artystyczna Arsarti i UPJPII).
2. Kryteria oceny:
‒ znajomość nauczania Karola Wojtyły - Jana Pawła II,
‒ oryginalność spotu,
‒ prawidłowy warsztat badawczy, świadomość metodologiczna,
‒ poprawność językowa,
‒ wartość artystyczna spotu.
§ 12
1. Organizator przewiduje przyznanie następujących nagród:
I miejsce: 8000 zł,
II miejsce: 5000 zł,
III miejsce: 3000 zł.
2. Jury ma prawo do nieprzyznania nagród lub innego ich podziału.
3. Ocena jury jest ostateczna i nie podlega zmianie.
4. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone dnia 16 października 2021 roku.
5. Nagrody zostaną wręczone Laureatom podczas mszy św. na zakończenie Dni Jana Pawła II 2021 w Sanktuarium św. Jana Pawła II w Krakowie.
6. Nagrody zostaną wypłacone po potrąceniu wymaganych zgodnie z obowiązującymi przepisami zaliczek na podatek dochodowy.
7. W przypadku przyznania nagrody zespołowi uczestników występujących wspólnie – nagroda pieniężna zostanie podzielona pomiędzy członków zespołu w częściach wskazanych przez członków zespołu lub wypłacona osobie wskazanej przez pozostałych członków, a w razie braku takiego wskazania – w częściach równych.
§ 13
1. Autorzy spotów nagrodzonych w Konkursie przenoszą autorskie prawa majątkowe do swojego utworu audiowizualnego, stanowiącego przedmiot Konkursu, bez ograniczenia, co do terytorium, czasu, ilości egzemplarzy, na wszystkich znanych w momencie zawarcia umowy polach eksploatacji, w szczególności:
a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzania egzemplarzy utworu wszystkimi technikami znanymi w dniu zawarcia umowy,
b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – w szczególności wprowadzania do obrotu, użyczenia lub najmu oryginału albo egzemplarzy utworu,
c) w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w lit.b) – w szczególności poprzez publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.
2. Nagrodzony Uczestnik Konkursu wyraża zgodę na przenoszenie praw, o których mowa w ust. 2, na osoby trzecie.
3. Organizator Konkursu przyjmuje do wiadomości ograniczenia wynikające z zakresu licencji na korzystanie z utworów włączonych do filmu promującego nauczanie św. Jana Pawła II, o których mowa w § 2 niniejszej umowy.
4. Uczestnik Konkursu zezwala Organizatorowi Konkursu na wykonywanie praw zależnych do nagrodzonego utworu oraz przenosi na Organizatora Konkursu wyłączne prawo do udzielania zgody na wykonywanie autorskich praw zależnych do utworu. Wyżej wskazane uprawnienie obejmuje w szczególności zgodę Uczestnika Konkursu na korzystanie oraz na rozporządzanie opracowaniami utworu.
5. Uczestnik Konkursu udziela zgody do dokonywania przez Zamawiającego zmian w utworze, o którym mowa w § 1, które wynikać będą z zaistniałej po stronie Organizatora Konkursu potrzeby ich dokonania.
§ 14
Przeniesienie autorskich praw majątkowych, o których mowa w § 13 następuje nieodpłatnie, w odniesieniu do każdego wymienionego pola eksploatacji.
§ 15
Zgłoszenie pracy na konkurs jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
§ 16
Organizator zastrzega sobie prawo do unieważnienia Konkursu.